„Od dawna stosowano typowe układy zawieszeń samochodowych. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się koncepcjom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na bardziej innowacyjne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Początkowo służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne idealnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda samochodem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W typowym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest on workiem wypełnionym sprężonym azotem, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wgłębienie. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia idealnie współpracuje z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu przy pomocy układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz bezpośrednio łączy się z kołem, a z samym wahaczem połączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia pojazdu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej trasach i przez to są ciągle narażane na wstrząsy. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy ostrych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie kompresor i miech bmw gt. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć usterkę.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest niesamowicie delikatne. Z racji tego, iż ciągle jest narażane na różne drgania spowodowane dziurami na drodze, bardzo łatwo o awarię danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech bmw f07, więc ich regularna wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas naprawy może znacznie się wydłużyć. Posiadając pojazd z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na wstępie, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów wiodących marek samochodów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu trzeba mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje niższych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. miech bmw f11 i kompresor stanowią najczęściej wymieniane elementy w tych markach aut. Pompa zawieszenia musi spełniać swoje zadanie, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Author:

Related Post

Materiały:

top